Tak samo, jak ważny jest świetny pomysł na film promocyjny, dopracowany scenariusz i scenopis oraz zdjęcia, tak i niezwykle istotny jest cały proces postprodukcji. Montaż, animacje komputerowe, udźwiękowienie oraz kolaudacja decydują o tym, czy materiał, którego przygotowanie zleciliśmy uprzednio wybranemu producentowi spełnia nasze oczekiwania.

Montaż

Montażem nazywamy złożenie w całość najlepszych nagranych zdjęć. Jego efektem jest historia, która stanowi wierne odzwierciedlenie scenariusza. W czasie montażu najczęściej nagrywany jest tekst do filmu oraz podkładana ścieżka muzyczna i specjalne efekty dźwiękowe. Dodawane są również podpisy i napisy, proste plansze, logotyp prezentowanej firmy i inne znaki graficzne. Zazwyczaj montaż trwa od kilku do kilkunastu dni. Filmy promocyjne, których długość nie przekracza pięciu minut, montowane są w ciągu 2-3 dni.

Animacje

Częstym efektem stosowanym w filmach promocyjnych są animacje komputerowe. Nie wszyscy mogą sobie na nie pozwolić, gdyż ich koszt jest raczej wysoki. Sprawiają jednak, że materiały są zdecydowanie bardziej atrakcyjne, ciekawsze. Świadczą również o profesjonalizmie i dobrej sytuacji finansowej firmy, której film dotyczy. Za ich wykonanie odpowiedzialny jest grafik komputerowy.

Udźwiękowienie

Dodatkowo filmy reklamowe mogą być udźwiękawiane. Proces ten oznacza powtórną realizację i montaż całej ścieżki dźwiękowej (lektor, muzyka, efekty) w celu podniesienia jej jakości.

Kolaudacja

Kolaudacja filmu to ocena pierwszej, zmontowanej wersji materiału przez klienta. Na tym etapie klient zgłasza swoje sugestie dotyczące ewentualnych zmian i poprawek. Co istotne, nie mogą one odbiegać od przyjętego na początku scenariusza. Po ich wprowadzeniu film promocyjny przekazywany jest klientowi.

Więcej informacji znajdziesz na stronie http://filmowa.pl/

About the author

Cichy pisarz